• Horeca-adviesbureau
    for-ward
    management in gastvrijheid
  • Horeca-adviesbureau
    for-ward
    management in gastvrijheid
  • Horeca-adviesbureau
    for-ward
    management in gastvrijheid

Maak kennis met Arne Heitmeijer

Eigenaar / adviseur, management in gastvrijheid

Het onderbuikgevoel van Gastvrijheid De combinatie van een effici├źnte organisatie rendement & continu├»teit

Daarbij is prettig ondernemen een vereiste. Dit ontstaat door niet druk te hoeven zijn met “ontzorgen” van de onderneming. Verkeerde energie wordt gebruikt om succesvol te zijn. Ga met de “tools” die voor handen zijn aan de slag: actief en met resultaten.

for-ward, management in gastvrijheid, is tevens een horeca-adviesbureau dat werk uit handen kan nemen op de werkvloer zelf. Wanneer het gaat om ziekte / vakantie van een leidinggevende / tijdelijk verlof zijn wij er voor uw succes. Ondersteunen en adviseren staan bij for-ward centraal. Benoemen, ervaren, actief aan de slag gaan en verankeren in de organisatie. Onze begeleiding moet blijvend zijn en een onderdeel worden van uw dagelijkse werkzaamheden.  Meten = weten / gissen = missen!

Aanreiking van handvatten die voor u écht iets opleveren!

Arne Heitmeijer
Eigenaar

Arne Heitmeijer

Arne Heitmeijer Horeca Advies
"Uw succes is onze zorg!"

Een stukje geschiedenis . . .

Maak kennis met Arne Heitmeijer

Prettig ondernemen is daarbij een vereiste. Dit ontstaat wanneer de onderneming wordt “ontzorgd”. Verkeerde energie leidt doorgaans tot mindere successen, waarbij for-ward graag assisteert. Ga met de “tools” die voor handen zijn aan de slag: actief en met resultaten.

Arne Heitmeijer is zelf met hart en ziel ondernemer. Na de hotelschoolopleiding en stage in het Kurhaus Hotel kon hij aanblijven om de zomer door te werken.

In oktober is hij naar Zutphen vertrokken om assistent bedrijfsleider voor het toenmalige Hotel Ibis te worden.
De focus toen lag vooral op F&B-gebied. Al snel werd hem gevraagd het verbouwde bowling- & partycentrum te gaan leiden. Dit zou op tijdelijke basis zijn, maar is uiteindelijk een periode van 5 jaar geworden. Daarbij werd de omzet verdubbeld.

Aansluitend is hij gevraagd hotelmanager te worden en werd al snel duidelijk dat commercie zijn 2e natuur is.
De bezetting alsmede de omzetten zijn nog nooit zo hoog geweest. 
Wat je voor een ander goed kunt doen, kun je mogelijk ook voor jezelf.

Een eigen bedrijf starten is dan een logisch gevolg. En dat lukte door de aankoop van Hotel Bon’Aparte in Lochem / Barchem. Een hele stap en enorme uitdaging. Maar als je iets wilt in je leven, dan kun je het ook!
Doorzettingsvermogen, enthousiasme, wilskracht, inzicht en de juiste mensen in je omgeving kunnen helpen om je doelstelling te realiseren. Waar een wil is, is ook een weg.

Zo groeide Hotel Bon'Aparte uit van een eenvoudig toeristenhotel tot een 4-sterren hotel van klasse waar volop vergaderd kan worden maar ook een prima locatie is voor het houden van feesten & partijen. De omzet is in de periode van 1993 tot 2007 vervijfvoudigd en is het hotel een begrip geworden in de Nederlandse hotellerie.

Door de veranderde marktsituatie en binnen het gezin ontstond de behoefte om meer tijd voor elkaar te hebben. Het bedrijf werd verkocht. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan en al snel werd een nieuw bedrijf gestart: for-ward, management in gastvrijheid.  Ondersteuning van horeca-gerelateerde bedrijven is het uitgangspunt qua activiteit.

Kijk voor succesvol afgeronde opdrachten onder de Succesvolle klantcases!

hotel restaurant bar kroeg advies

Onze expertises.


Eigenaar en adviseur for-ward, management in gastvrijheid
partner horecaadvies Heitmeijer

Winstoptimalisatie

Verhoog uw rendement

Hulp bij het nemen van de juiste beslissingen op het gebied van sales en kostenbesparing.

Laat je leiden door
Cijfers en ervaringen
Yield management

Yield management

Winstoptimalisatie

Het spel van vraag en aanbod dient wel op de juiste manier te worden gespeeld.
Haal succes uit prijsmutaties waar ook de gast zelf plezier aan beleeft.

Veel belangstelling – hogere prijzen / minder interesse – prijsniveau aanpassen.
Daluren belonen om zodoende een hoger rendement te verkrijgen.

Ervaar zelf hoe leuk “yielden” kan zijn!

Omzetverhoging middels
Succesvolle salesacties

Training on the job

Samen de besten worden

Begeleiding op de werkvloer wordt door de medewerker als plezierig ervaren. Samen ervaringen delen om er uiteindelijk allemaal beter van te worden. Door middel van checklijsten, controle & ondersteuning op de werkvloer.

De collega’s enthousiasmeren en hulpmiddelen aanreiken voor een hoger rendement,
meer arbeidsvreugde, plezier en collegialiteit.

De opgestelde uitgangspunten moeten gedragen worden.
Door begeleiding op de werkvloer en dagelijkse controle worden samen de doelen bereikt.
Bewustwording vormt de basis voor succes!

Meten = weten
gissen = missen!

Rendementsverbetering

Kwestie van de juiste keuzes maken

Hoe scherp word er in mijn organisatie ingekocht?
Wordt er voldoende yield management toegepast en wat doe ik om een hoger rendement te realiseren?
Hoe toets ik dit, elke dag weer? Welke doelstellingen leg ik bij mijn collega’s neer en zijn de targets ook uitvoerbaar? Niet alleen op financieel gebied maar ook company-breed. Bewustwording bij allen die de organisatie een warm hart toedragen.

Uw succes is onze zorg, maar begint wel in uw eigen organisatie.
Met de juiste handvatten anticiperen op de uitgangspunten.

Uw succes
is onze zorg

Succesvol opgelost

Wij hebben ervaring met uiteenlopende cases

De volgende vraagstukken zijn in de praktijk met succes opgelost:

  • Hoe kan ik de bedrijfsomzet / bedrijfsrendement verbeteren?
  • Hoe kan ik de gemiddelde omzet per gast verhogen (kamer- en couvertprijs)?
  • Hoe kan ik snel op marktsituaties reageren?
  • Hoe vindbaar ben ik en hoe maak ik optimaal gebruik van social media?
  • Hoe commercieel is het team en hoe wat dat in de praktijk gebracht
  • Waarom blijven gasten weg?
  • Wat doe ik om herhalingsbezoeken te bewerkstelligen?
  • Wat zijn handvatten om mijn personeel meer bij de onderneming te betrekken?
  • Hoe verbeter ik de teamgeest?
  • Hoe kan ik de productiviteit van het team verbeteren?
  • Waarom lopen de loonkosten niet synchroon met de omzet?
  • Waarom reageren personeelsleden niet zoals ik dat wens / heb bedacht?
  • Wat kan ik doen aan het ziekteverzuim %?

Succesvolle klantcases

  • Hotel Inntel Zutphen - Assistent bedrijfsleider / bowlingmanager / hotelmanager
  • Hotel Hunzebergen Exloo (5 sterren) - Directievoering
  • Hotel Hof van Gelre Lochem (4 sterren) - Directievoering
  • Haalbaarheidsonderzoek naar aanbouw hotelkamers (Het Onland)
  • Ondersteuning dagelijkse bedrijfsvoering (DroomParken / Leefgoed De Olifant / Loods 10 / Restaurant 't Witte Paard)
  • Opstart en begeleiding horecabedrijven
  • Opstellen ondernemersplan tbv financieringsaanvraag
  • Onderzoek naar werdruk in een woonzorgcentrum
  • Begeleiding in sales met als doel winstoptimalisatie
  • Veranderings- en bewustwordingsprocessen op diverse niveau's 
  • Hotel Huis ten Wolde
  • KPN Gastdocentschap